TEATRE A L'ESCOLA

 A l'escola ens agrada molt fer teatre i creiem que és un recurs molt interessant per millorar l'aprenentatge competencial dels nostres alumnes. És una eina educativa de gran valor perquè afavoreix el desenvolupament integral dels infants. Més enllà de l'aprenentatge d'un text o de la preparació d'una representació, l'activitat teatral esdevé un espai privilegiat per al desenvolupament de les competències comunicatives, socials, emocionals i creatives.


Cada any, per Nadal, els més grans de l'escola representen una obra de teatre que tant pot ser una adaptació d'una obra literària com una creada per ells/es mateixos.




I pels volts de Sant Jordi la resta de grups de l'escola, petits, cicle inicial i cicle mitjà, representen diverses obres amb diferent temàtica.

A través del teatre, els infants aprenen a expressar-se oralment amb claredat, a utilitzar el cos com a vehicle de comunicació i a adaptar el seu discurs a diferents situacions comunicatives. Aquest procés contribueix a millorar la confiança en un mateix, la capacitat d'escolta i l'habilitat per comunicar idees, emocions i sentiments.



Tot l'alumnat participa anualment en alguna obra i ha de treballar i vivenciar tot el que implica portar a terme una obra de teatre: fer decorats, pensar vestuari, assajos, aprendre el text, interpretar, l'expressió corporal, el to de veu, perdre la vergonya...



Aquest curs, durant tres dies vam aplegar les obres de petits, cicle inicial i cicle mitjà. 
Les representacions esdevenen moments compartits entre infants, mestres i famílies, reforçant els vincles entre escola i comunitat i donant visibilitat als aprenentatges realitzats durant el curs.

PETITS:

Els més petits de l'escola van fer una teatralització del conte " Sant Jordi a la cova del drac" on vam gaudir de valent amb les seves interpretacions.




CICLE INICIAL: 
Els nens i nenes van representar l'obra "El rei del nas vermell", una obra ben divertida sobre un rei a qui li encantaven els tomàquets.


CICLE MITJÀ: Els infants van demostrar tot el seu art interpretant l'obra "Dracs i perjudicis" al local social.


Entenem, doncs, el teatre com una experiència educativa transformadora que integra llenguatge, expressió corporal, educació emocional, treball cooperatiu i creativitat, contribuint al desenvolupament competencial dels infants i a la formació de persones capaces de comunicar-se, col·laborar i participar activament en la societat.

L'educació és un acte de creació, i el teatre n'és una de les seves formes més  completes.



Comentaris