ORIENTACIONS/PROPOSTES D'EDUCACIÓ INFANTIL

Bon dia famílies,


Us enviem un seguit d'orientacions i propostes pels més petits de l'escola, amb la intenció que serveixin als vostres nens i nenes per tenir un lligam amb la seva quotidiana prèvia al confinament i, a vosaltres, per tenir algunes idees per fer amb ells relacionades amb les tasques escolars.

Per qualsevol dubte, us poseu en contacte amb nosaltres.Una abraçada!
__
___________________________________________________________________________


Orientacions/propostes per als alumnes a causa del tancament d’escoles pel coronavirus


Educació infantil _ març 2020

Famílies  del grup de petits,

Us volem oferir unes orientacions i propostes que no estan pensades per substituir el treball habitual de classe, però sí donar pistes sobre quines coses podeu fer amb els vostres fills/es mentre l’escola es mantingui tancada pel coronavirus. Degut a la excepcionalitat que estem vivint tots, aquestes orientacions estant plantejades per ser un lligam, vincle i connexió amb les seva vida quotidiana abans del confinament.

Creiem que és important compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult. En les estones de joc autònom, us recomanem que els infants passin el màxim de temps actius, tenint present que veure pel·lícules, jugar als videojocs o quelcom similar, tendeix a ser una activitat passiva.

En les estones de joc autònom:

·        La primera i més important recomanació per tots els infants de P3, P4 i P5 és que juguin,... juguin i juguin... El joc és el motor de l’aprenentatge, els manté actius, creatius i entretinguts. Poden jugar amb materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, cordes, mocadors, materials inespecífics (agulles d’estendre, bastons, pedres, peces de fusta, envasos...), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura, puzles i trencaclosques, jocs de taula, algun element de moviment corporal (matalàs, balancí), elements sonors,  ...

·        La segona i també gran recomanació per a tots els infants de P3, P4 i P5 és que pintin, dibuixin, enganxin, retallin, modelin, decorin, ... amb material divers que tingueu a casa: llapis de color, retoladors, bolígrafs, pintures, esponges, glaçons, xocolata desfeta, aquarel·les, ceres toves o dures, plastilina, fang, pasta de sal casolana , fulls, paper de diari o revistes, trossos de cartró, paper d’embolcalls, cinta adhesiva, gomets, trossos vells de roba,...
En les estones que compartiu amb ells, és important plantejar activitats que tinguin sentit per ells, evitant les tasques repetitives i una durada excessiva:

● Activitats relacionades amb l’aprenentatge de la lecto-escriptura:

o   Els hi podeu llegir i explicar contes.

o   Podeu mirar contes del web de TV3: Una mà de contes.

o   Els nens i les nenes de P4 i P5 poden fer una estona curta de lectura diària amb textos que tinguin lletra lligada.

o   Els nens i nenes de P4 i P5 poden anar practicant l’escriptura amb diferents activitats:

-         Poden anar practicant l’escriptura del seu nom i cognom, posant el nom a les produccions que vagin fent:  els infants de P5 amb lletra de pal o lligada (donant-los un model) i els de P4 amb lletra lligada.

-         Escriure llistes de coses que els interessi: llistes d’amics, de joguines, d’animals, de llocs on volen anar, de menjar preferits, de disfresses, de dinosaures, de coses per anar a comprar, de coses que faran quan ja no estem confinats, ...

-         Retallar imatges de revistes /diaris/fulletons/.. vells, enganxar-los en un full i escriure alguna paraula o frase al costat que expliqui alguna cosa de la  imatge.

-         Escriure el final d’alguna frase que nosaltres els hi proposem:    “ Els gossos tenen......................................”

-         Poden fer un petit diari, en que cada dia hi poden fer un dibuix, o enganxar-hi una imatge i escriure-hi una paraula, frase o petit text que expliqui alguna cosa del dia en qüestió, alguna anècdota, petita conversa,...

-         Poden escriure el títol, com ja estan acostumats a fer, de tots els dibuixos, composicions, pintures, escultures i construccions que facin.

-         Poden escriure petits missatges que vulguin dir a algun company i/o mestra de l’escola, o idees de coses que podem fer a l’escola, o coses que vulguin estudiar, etc.... i que poden guardar fins el dia que ens tornem a trobar a l’escola; llavors, les compartirem.

-         Poden inventar històries (si vosaltres les hi escriviu, les afegirem a la nostra llibreta d’històries que us vam explicar en el darrer pregoner).

-         ...

·        Activitats relacionades amb l’aprenentatge de las matemàtiques (els infants de P4 i P5):
o   Amb el vostre ajut poden elaborar un petit calendari tot escrivint-ne els números. Després, a mesura que vagin tatxant els dies, els servirà per ubicar-se en el temps que va passant.

o   Poden practicar l’escriptura dels números posant la data al diari o les tasques que vagin fent.

o   Podeu fer jocs de comptar: ja siguin preparats (com el dòmino o jocs de cartes), com d’altres que podeu proposar vosaltres:
-Ens hi podeu donar un rapat de cigrons  i llenties/ o agulles d’estendre / o taps/ o ... i demanar-los que en facin grups de 3 en 3, o de 6 en 6, o de 10 en 10....
-Els hi podeu donar una bossa amb diferents materials amb quantitats de l’1 al 15 i demanar que comptin quants n’hi ha de cada.
-...

Us enviem una forta abraçada des de la distància desitjant que, molt aviat, ens la puguem fer en persona. Com sempre, continuem en contacte per qualsevol dubte o inquietud que vulgueu compartir amb nosaltres.

Montse

Comentaris