Bon dia famílies,
Us enviem un seguit d'orientacions i propostes pels més petits de l'escola, amb la intenció que serveixin als vostres nens i nenes per tenir un lligam amb la seva quotidiana prèvia al confinament i, a vosaltres, per tenir algunes idees per fer amb ells relacionades amb les tasques escolars.
Per qualsevol dubte, us poseu en contacte amb nosaltres.Una abraçada!
_____________________________________________________________________________
Orientacions/propostes per als alumnes a causa del tancament d’escoles pel coronavirus
Educació infantil _ març 2020
Famílies del grup de petits,
Us volem oferir unes orientacions i
propostes que no estan pensades per substituir el treball habitual de classe,
però sí donar pistes sobre quines coses podeu fer amb els vostres fills/es mentre
l’escola es mantingui tancada pel coronavirus. Degut a la excepcionalitat que
estem vivint tots, aquestes orientacions estant plantejades per ser un lligam,
vincle i connexió amb les seva vida quotidiana abans del confinament.
Creiem que és important compaginar
temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i
activitats compartides amb l’adult. En les estones de joc autònom, us recomanem
que els infants passin el màxim de temps actius, tenint present que veure
pel·lícules, jugar als videojocs o quelcom similar, tendeix a ser una activitat
passiva.
En les estones de joc autònom:
·
La primera i més important recomanació
per tots els infants de P3, P4 i P5 és que
juguin,... juguin i juguin... El joc és el motor de l’aprenentatge, els
manté actius, creatius i entretinguts. Poden jugar amb materials per fer
construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, cordes,
mocadors, materials inespecífics (agulles d’estendre, bastons, pedres, peces de
fusta, envasos...), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris
d’escriptura, puzles i trencaclosques, jocs de taula, algun element de moviment
corporal (matalàs, balancí), elements sonors,
...
·
La segona i també gran recomanació per
a tots els infants de P3, P4 i P5 és que
pintin, dibuixin, enganxin, retallin, modelin, decorin, ... amb material divers
que tingueu a casa: llapis de color, retoladors, bolígrafs, pintures, esponges,
glaçons, xocolata desfeta, aquarel·les, ceres toves o dures, plastilina, fang,
pasta de sal casolana , fulls, paper de diari o revistes, trossos de cartró,
paper d’embolcalls, cinta adhesiva, gomets, trossos vells de roba,...
En les estones que compartiu amb ells,
és important plantejar activitats que tinguin sentit per ells, evitant les
tasques repetitives i una durada excessiva:
● Activitats relacionades amb
l’aprenentatge de la lecto-escriptura:
o Els hi
podeu llegir i explicar contes.
o Podeu mirar
contes del web de TV3: Una mà de contes.
o Els nens i
les nenes de P4 i P5 poden fer una estona curta de lectura diària amb textos
que tinguin lletra lligada.
o Els nens i
nenes de P4 i P5 poden anar practicant l’escriptura amb diferents activitats:
-
Poden anar practicant l’escriptura del
seu nom i cognom, posant el nom a les produccions que vagin fent: els infants de P5 amb lletra de pal o lligada
(donant-los un model) i els de P4 amb lletra lligada.
-
Escriure llistes de coses que els
interessi: llistes d’amics, de joguines, d’animals, de llocs on volen anar, de
menjar preferits, de disfresses, de dinosaures, de coses per anar a comprar, de
coses que faran quan ja no estem confinats, ...
-
Retallar imatges de revistes
/diaris/fulletons/.. vells, enganxar-los en un full i escriure alguna paraula o
frase al costat que expliqui alguna cosa de la
imatge.
-
Escriure el final d’alguna frase
que nosaltres els hi proposem: “ Els gossos
tenen......................................”
-
Poden fer un petit diari, en que cada
dia hi poden fer un dibuix, o enganxar-hi una imatge i escriure-hi una paraula,
frase o petit text que expliqui alguna cosa del dia en qüestió, alguna
anècdota, petita conversa,...
-
Poden escriure el títol, com ja estan
acostumats a fer, de tots els dibuixos, composicions, pintures, escultures i
construccions que facin.
-
Poden escriure petits missatges que
vulguin dir a algun company i/o mestra de l’escola, o idees de coses que podem
fer a l’escola, o coses que vulguin estudiar, etc.... i que poden guardar fins
el dia que ens tornem a trobar a l’escola; llavors, les compartirem.
-
Poden inventar històries (si vosaltres
les hi escriviu, les afegirem a la nostra llibreta d’històries que us vam
explicar en el darrer pregoner).
-
...
·
Activitats relacionades amb
l’aprenentatge de las matemàtiques (els infants de P4 i P5):
o
Amb el vostre ajut poden elaborar
un petit calendari tot escrivint-ne els números. Després, a mesura que vagin
tatxant els dies, els servirà per ubicar-se en el temps que va passant.
o
Poden practicar l’escriptura
dels números posant la data al diari o les tasques que vagin fent.
o
Podeu fer jocs de comptar: ja
siguin preparats (com el dòmino o jocs de cartes), com d’altres que podeu
proposar vosaltres:
-Ens hi podeu donar un rapat de
cigrons i llenties/ o agulles d’estendre
/ o taps/ o ... i demanar-los que en facin grups de 3 en 3, o de 6 en 6, o de
10 en 10....
-Els hi podeu donar una bossa amb
diferents materials amb quantitats de l’1 al 15 i demanar que comptin quants
n’hi ha de cada.
-...
Us enviem una forta
abraçada des de la distància desitjant que, molt aviat, ens la puguem fer en
persona. Com sempre, continuem en contacte per qualsevol dubte o inquietud que
vulgueu compartir amb nosaltres.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada